Kişi bir takım iç yaşantılarını psikodrama sahnesinde somutlaştırabilir. Sahip olunan bu iç yaşantı aslında geçmişteki bir olayla ilgili olabilir ya da henüz gerçekleşmemiş, gerçekleşmesi istenen veya gerçekleşmesinden korkulan bir şey de olabilir.

Her birey belirli bir rol repertuarına sahiptir ve yaşamda çeşitli roller sergiler. Ancak bu repertuar geliştirilebilir. Çocuklar da oyun oynarken yeni roller dener ve bu yolla rol repertuarlarını zenginleştirebilirler.

Oyun, çocuklar için önemli bir dışavurum yöntemidir. Psikodrama sahnesinde çocuk rol alır böylece çeşitli roller içinde kendisini tanır, bireysel özelliklerini keşfeder. Aynı zamanda rol değiştirir (arkadaşı, öğretmeni, annesi, babası vb. olur) böylece karşısındakinin yerine geçerek empati kurabilir, yeni sosyal rolleri dener, problem çözme becerileri geliştirir.

“Çocuk psikodraması yönlendirilmiş ve yapılandırılmış oyunlarla desteklenen, çocuğun eğlenirken kendisini ifade etmesine ifade ederken de kendisini keşfetmesine olanak sağlayan etkili grup çalışmalarından biridir.”

Psikodrama çocuktaki üç temel özelliğe dikkat çeker; eylem, yaratıcılık ve spontanlık Duygularını sözlü olarak ifade etmekte zorlanabilen çocuklar, psikodrama sahnesinde duygularını eylemleri, düş dünyalarında yarattıkları kahramanları ya da masal kahramanları yolu ile ifade edebilirler.

Çocuk psikodraması aynı zamanda bir grup çalışmasıdır. Bu nedenle çocuklar;
* Birbirleriyle etkileşimleri,
* Birbirlerini gözlemlemeleri,
* İşbirliği yapabilmeleri
* Bir hedef için birlikte hareket edebilmeleri yoluyla

Problem çözme becerilerini,
Rol alabilme ve rol değiştirebilme becerilerini,
Yaratıcılık ve spontanlıklarını,
Empati kurabilme yetilerini geliştirirler.

Çalışmanın Hedefi;
Çekingenlik, agresif tutum yada özgüven problemleri nedeniyle sosyal ilişkilerde zorluk yaşayan çocukların yeni davranış modelleri geliştirerek sosyal ortamlara uyum sağlaması.

-Alıntıdır...