Kore kültürünün bir parçası olan köpek eti, ülkedeki McDonald's restoranlarında da servis edilmeye başlandı
Koreli müşterilerden gelen yoğun isteği değerlendiren dünyaca ünlü restoran zinciri McDonald’s, sonunda köpek etiyle yapılmış burgerleri hayata geçirdi.
Restoranın en favori 400 ürünü arasında yer almayı başaran ve köpek etiyle yapılan “The Bosintang Burger”, hayvan hakları aktivistlerinden büyük tepki görüyor.
McDonald’s ise bu ürünü, bir ticari taktik olarak Korelilerin köpek etini en çok tükettiği “Bok-Nal” festivali öncesi piyasaya sürdü. Yazın en sıcak günlerine denk gelen Bok-Nal boyunca Koreliler, güçlerini arttırdığına inandığı için köpek eti yiyor.
Bu duruma tepki gösteren hayvan hakları aktivistleri, köpeklerin kafeslere sağlıksız koşullarda kapatılması ve vahşice kesilmesini protesto ediyor.
McDonald’s'tan yapılan açıklamada, “Köpek etinin tüketilmesi binlerce yıllık bir gelenek. Bunu anlamamamız, uygulamanın yanlış olduğu anlamına gelmez. Kore geleneklerini desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Restoranda Bosintang Burger adıyla satışa sunulan hamburger 2,900 Won (yaklaşık 8 Türk Lirası) iken, Combo menü ise 4,700 Won’dan (yaklaşık 15 Türk Lirası) fiyatlandırıldı.
McDonald’s franchise başkanı Min-Jun ise, “Köpek etinin dana etinden 2 kat pahalı olduğu düşünülürse, fiyatlandırmamız oldukça iyi” şeklinde konuştu.
Kararlarının arkasında duran McDonald’s yetkilileri, yaklaşan Bok-Nal sezonunda satışlarının artacağı kanaatinde.
Köpek etine karşı, “#NoToDogMeat” etiketiyle sosyal medyada bir de kampanya başlatıldı.
Dünyanın en büyük zincir restoranlarından olan McDonald’s, yerel lezzetleri menüsüne katıyor. Markanın Türkiye şubelerinde, hamburger etine yakın yerel bir lezzet olan köfte türünde “McTurco burger”i satılıyor.