Enes (r.a.)’den rivâyet edilmiþtir: “Peygamber (s.a.v.), abdestli olsa da olmasa da; her namaz için ayrýca abdest alýrdý.” Hadisin râvîsi Humeyd, “Enes’e: siz nasýl yapardýnýz?” diye sordum O da: “Biz tek abdest alýrdýk” diye cevap verdi. (Ýbn Mâce, Tahara: 72; Nesâî, Tahara: 101)
žTirmîzî: Enes’in, Humeyd’den, rivâyet ettiði bu hadis bu yönüyle hasen garibtir. Hadisçiler yanýnda ise Amr b. Âmir el Ensarî’nin, Enes’den rivâyet ettiði hadis meþhurdur. Bazý ilim sahibi kimseler her namaz için abdest almayý, vâcib olarak deðil müstehap olarak görürler.
59- Ýbn Ömer (r.a.)’den rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.v.) þöyle buyurdu: “Abdest üzerine abdest alan kimseye Allah on abdest sevâbý yazar.” (Ebû Dâvûd, Tahara: 32; Ýbn Mâce, Tahara: 73)
ž Bu hadisi el Afrikî, Ebû Gutayf ve Ýbn Ömer’den rivâyet ediyor. Bu hadisi bu þekilde Huseyn b. Hureys el Mervezî ve Muhammed b. Yezîd el Vasîti ve el Afrýkî’den aktarmýþtýr ki isnad yönünden zayýftýr.
Ali b. el Medinî, Yahya b. Saîd el Kattan’dan naklen þöyle diyor: Bu hadis Hiþâm b. Urve’ye hatýrlatýlýnca: “Bu rivâyet meþrik adý verilen Kufe ve Basra bölgesinin” rivâyet þeklidir.
Tirmîzî: Ahmed b. Hasen’den iþittim diyordu ki: Ahmed b. Hanbel’in; “Yahya b. Saîd el Kattan gibisini hiç görmedim” dediðini kendisinden iþittim.
60- Amr b. Âmir el Ensarî (r.a.), Enes’in þöyle dediðini iþittim diyor: “Rasûlullah (s.a.v.), her namaz için abdest alýrdý.” Enes’e: “Siz ne yapardýnýz?” dedim. “Abdestimiz bozulmadýkça pek çok namazý bir abdestle kýlardýk” dedi. (Nesâî, Tahara: 101; Ýbn Mâce, Tahara: 72)
žTirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir, Humeyd’in Enes’den rivâyet ettiði hadis ise ceyyid garib hasendir.