Satın Alma Uzmanı / Yöneticisi Ne İş Yapar?


enel olarak orta ve büyük ölçekli işletmelerde oluşturulan satın alma bölümlerinde çalışan kimselere verilen addır. Satın alma uzmanları, işletmenin yapması planlanan bütün alımlardan sorumlu kişilerdir. İşletmenin alacağı temizlik maddeleri de, araç filosu da, reklam filmleri de, uçak da aynı iş akışı ve aynı anlayış ile yönetilir.

İşletmenin yapması planlanan satın alma işlemlerinin tümümünün planlanması, bu konuda satın alma yapılacak konularda satın alınacak ürün ya da hizmetin özelliklerinin belirlenmesi, gerekirse ihale şartnamesinin hazırlanması, tekliflerin alınması ve değerlendirilmesi (hatta müzakere/pazarlık) aşamalarının tümünün yönetimi satın alma uzmanlarının iş tanımları arasında yer alır.

Ödeme yapısının belirlenmesi, nakit akışı ve stok dengelerinin, tedarik süresinin şekillendirilmesi konularının satın alma aşamasında büyük önem taşıması sebebiyle satın alma uzmanları yaygın olarak işletmelerdeki finans grupları içerisinde veya finans grupları ile çok yakın çalışırlar.
Büyük ölçekli şirketlerde iş yoğunluğu da göz önüne alınarak medya satın alma, teknik satın alma vb. gibi alt uzmanlıklar da geliştirilebilmektedir.