Tahriçe:

Eğitimi, gönüllü bir toplumsal sorumluluk hizmeti olarak kabul eden "Gençlik Hizmet Kültür Vakfı" ile "Yapı Merkezi" bir araya gelerek eğitim kurumları açmak ve işletmek üzere 1994 yılında Nitelikli Eğitim Kurumları AŞ.'yi kurdular.

Nitelikli Eğitim Kurumları'nın ilk eğitim kurumu olan Irmak Okullarının, vakfın mülkiyetindeki Caddebostan kampüsünde kurulmasına karar verildi ve 4 yaştan 18 yaşa kadar süren tamamlanmış bir eğitim vermek üzere okulun kademeli olarak büyümesi planlandı. Irmak yuva ve ilköğretim bölümü 1995'te açıldı. Eğitim yaşamına anasınıfı, 1., 2. ve 3. sınıflarla başlayan ilköğretim okulu, her yıl bir üst sınıf eklenmek suretiyle ilk mezunlarını 2001 yılında verdi.

Irmak Lisesi (Hazırlık + 3 yıl olmak üzere) 2001 yılında açıldı ve 2005 yılında ilk mezunlarını başarıyla üniversiteye yerleştirdi. Bugün Irmak Lisesi'nde 5 yıllık (Hazırlık + 4 yıl ) lise eğitimi verilmektedir.

Irmak Okullarında her insanın özgün yeteneklere sahip olduğu düşünülerek öğrencilerin farklı yönlerinin öne çıkarılması esas alınır. Irmak'ta "fark yaratma" felsefesinin de temeli budur.

Amacımız, Vizyonumuz, ve ilkelerimiz

AMACIMIZ

Bilgi işlemeyi içselleştiren ve yetenekleri geliştiren özgün eğitim modeli ile öğretmen ve öğrencisine özgür öğrenme ortamları sunmaktır.

VİZYONUMUZ

Akademik başarısı yüksek, etik ve estetik değerlere sahip, bilgi ve yeteneklerini kullanan, yaşam boyu öğrenen, çağına karşı sorumlu bireyler yetiştirmektir.

İLKELERİMİZ
o Irmak Okullarında; karşılıklı sevgi, saygı ve güven temel ilkedir.
o Irmak Okulları, öğrenen ve üreten öğrenciyi evrensel gelişmenin vazgeçilmez gereği sayar.
o Irmak Okullarında; bilgi sorgulanarak öğrenilir ve yaşamla ilişkilendirilerek üretilir.
o Irmak Okulları, öğrencisini her yönüyle tanır, yeteneklerini geliştirmesi için uygun ortamlar sunar.
o Irmak Okulları, tüm paydaşlarıyla birlikte sürekli öğrenen ve gelişen okul anlayışını benimser.

Sembolümüz:

IRMAK Okullarının ambleminde yer alan servi ağacı, eşsiz bir görkem ve güzellikle okulumuzun bahçesini süslemektedir.

Servi ağacının toprağa tohum olarak düşüp gözlerini doğaya açışından bu yana 164 yıl geçmiştir. Yakın çevremizde bu yaş ve güzellikte bir başka servi ağacı bulunmamaktadır.

Servi ağacı 164 yaşın bilgeliğiyle sessiz, sakin ve sevecen, coşku ile uzatmaktadır dallarını doğaya, yaşama ve çocuklara...

Irmak öğrencileri de böyle bir ağaca sahip olmanın gururu, bilinci ve sorumluluğu ile onu aynı coşkuyu hissederek kucaklıyorlar; çünkü Irmaklı öğrenciler, doğal ve kültürel değerleri koruyan, çevre bilinci taşıyan, çevre ile ilgili sorunları bilen ve çözümler üreten, doğaya duyarlı ve bunu yaşam biçimi olarak benimseyen bireylerdir.

Çevre konusunda bu bilinç ve birikime sahip bireyler yetiştirme hedefi ile akmaya başlayan, yüzünü doğaya, güzelliklere, aydınlığa, bilime yöneltmiş Irmak Okullarının amblemi de elbette ki bahçesinde yer alan o görkemli servi ağacı olmalıydı...


Akdeniz Servisi - Dallı Servi - Cupressus Sempervirens

Akdeniz ve Ege'de, yer yer de Karadeniz kıyılarında yetişir. Antalya dolaylarında -Serik ve Manavgat'ta- doğal olarak yetişmiş servi ormanları vardır. Gövdeye dik konumda dizilen dalları, bu nedenle yana doğru açıktır. Kısa sürgün uçlarında küre ve yumurta biçiminde kozalakları bulunur. Odunu sarı renkte, çok sert, dayanıklı ve hoş kokuludur. Geleneksel kültürümüzde bulunan "hoş kokulu, güve girmez sandıklar" servi ağacının odunundan yapılmakta ve bu koku uzun yıllar sürmektedir.

Irmak'ta Kalite

ISO 9001 NEDİR?

Eğitim kısaca, insanın toplumsallaşma sürecidir. Dolayısıyla toplumsal gelişmenin de en önemli unsuru eğitimdir.

20. yüzyıl sonlarına doğru gelirken kalite, gelişmiş dünyada en çok yükselen değer oldu. Bu yükseliş 21. yüzyılda da artarak devam edecektir. Endüstri devrimi kalite kavramını sistemleştirmiştir. Kalitenin sistem olarak algılanması insan düşüncesini de hızla geliştirmiş; yaptığı her işten, üretimden ve hizmetten sürekli bilgi üreten, sistem mantığına sahip insanların çoğalmasına neden olmuştur. Sistem mantığına sahip insan, kalite insanıdır. Kalite insanı her yaptığı işi kaliteli yapar, her tepki ve davranışını kaliteli kılar. Emerson'a göre de "Düşünce her faaliyetin anasıdır." Davranış ve tepkiler ise düşünce yapısının sonuçları olarak ortaya çıkar.

Kaliteli toplum olabilmenin en hızlı ve sağlıklı yolu eğitimde kaliteden geçer. Esasen bugün her çağdaş ve ideal eğitim kurumunun vizyonunda kalite yaklaşımı yer alır. IRMAK Okulları'nda ise kalite vizyon değil, amaçtan da öte somut bir eylemdir; çünkü IRMAK "Nitelikli Eğitim Kurumları" oluşturmak amacından doğmuştur. Nitelikli Eğitim Kurumları'nın kuruluş amacı; bilinçli, yetenek ve sorumluluklarının farkında; üretken, iletişime açık, sorun çözen, sorumlu, yaratıcı ve mutlu, kalite insanları yetiştirmektir.



Irmak Okullarında sistem olarak yerleştirilmek istenen kalite bileşenleri;

Fiziksel ortamda kalite,

Yönetim ve eğitim sisteminde kalite,

Okul akademik ikliminde kalite,

Yetiştirilen öğrencinin düşüncesinde kalite olarak özetlenebilir.



Irmak'ta kurulduğu günden beri yüksek eğitim ve yönetim standartları oluşturulması, bu standartların objektif değerlendirmelerden geçirilerek sürekli kendini iyileştiren bir sistem haline dönüşmesi ilke edinilmiştir. Ölçme Değerlendirme Sistemi kurulması, eğitim ve öğretim kadrolarına sürekli meslek içi eğitim verilmesi ve velilere seminerler düzenlenmesi, kalite geliştirme çalışmalarının somut örnekleridir.

Daha sonra bu çalışmaların TS-ISO 9000 standartlarına uygun hale getirilmesi gündeme gelmiştir. Temel eğitim politikaları yasal olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlendiği için, başlangıçta yönetim ve eğitim faaliyetlerinin TS-ISO 9002 ile belgelendirilmesine karar verilmiş ve. 1997 yılında ISO 9002 belgesi alınmıştır. Lise bölümü açıldıktan sonra Irmak Lisesi de dâhil edilerek ISO 9001:2000 versiyonu 2003 yılında akredite edilmiştir.

Okuldaki kalite sistemin uygulanmasının amacı; "öğrenen bir organizasyon" olan okulumuzda kalite bilincinin yönetici, öğretmen, görevli, veli ve öğrencilere hızla aktarılmasıdır.

2013-2014 öğretim yılında; eğitimde mükemmeliyeti hedefleyen, Irmak Okulları; akademik başarısı yüksek, kendi hedeflerini belirleyen, özgüvenli gençler yetişmesine zemin hazırlayan Advanced Placement Programı’nı (AP) ders programlarına ilave etmiştir (2014-2015). Aynı zamanda Irmak Okulları AP sınavlarını ve SAT sınavlarını uygulama yeterliliğini de almıştır.

Irmak eğitim sistemi yalnızca öğrenci ve velilerine değil, Türk toplumuna ve dünyaya karşı sorumludur. Öğrenme, veli-öğretmen-öğrenci iş birliği içinde, sürekli kendini yenileyerek gelişir. Irmak öğreten değil öğrenen bir eğitim kurumudur.

Sonuçta Irmak; düşünce yapısı gelişmiş, hayatında ne yapmak istediğini bilen, sorumlu, yaratıcı ve mutlu, kalite insanları yetiştirerek kaliteli toplum olabilmeye katkı sağlayan gelişmesini sürdürmektedir.

A. Ülkü ARIOĞLU

Kalite Sisteminden Sorumlu

Yönetim Kurulu Başkanı

Kalite El Kitabı Sayfa : 3/24 Tarih : 03.11.2003

Okulda Kalite Çalışmaları

Irmak İlköğretim Okulu, ISO 9002 belgesini 25 Kasım 1997 tarihinde almıştır. Sonraki yıllarda ISO standartlarının değişmesi ve lise bölümümüzün de sisteme dahil edilmesinden dolayı belgenin değişikliğine ihtiyaç duyulmuş; bu nedenle 2003 yılı Haziran ayında, yapılacak işlerin takvimi oluşturulmuş ve bir proje ekibi görevlendirilmiştir.

Proje ekibi, 2003 yılı Eylül ayında danışman rehberliğinde çalışmalarına başlamıştır. Mevcut prosedürler birleştirilmiş, yeni standartlara göre gerekenler için yeni prosedürler oluşturulmuştur. Eğitimde yapılanlar ayrı bir prosedür olarak düşünülmüş; ancak çok fazla çalışmanın yapıldığı göz önünde bulundurularak ayrı bir kitapçık oluşturulmuştur. Görev tanımları yenilenmiş, talimatlara eklemeler yapılmış, bazı talimatlar çıkarılmıştır. Sonuçta kalite yönetim sistemimiz içinde şu belgeler yer almaktadır:

Kalite El Kitabı
Eğitim Yönetimi El Kitabı
Organizasyon El Kitabı
Öğrenci El Kitabı
Öğretmen El Kitabı