Akbank'a ait tüm ATM'ler, pos cihazları, internet sitesi ve mobil uygulamalara yaklaşık üç saat boyunca ulaşılamadı.

Akbank müşterileri, sabah saatlerinden itibaren*Banka'nın internet sitesine giremediği gibi, mobil cihazlardan, pos makinalarından ve ATM'lerden işlem yapmak istediklerinde hatayla karşılaştı.*

BusinessHT'nin ulaştığı kaynaklar, problemin sistemsel güncelleme nedeniyle olduğunu ve iyileştirme çalışmalarının saat 10:00'da başladığını söyledi.*

Bankadan yapılan yazılı açıklamada, "Teknik sebepler ile banka içi sistemlerimizde*geçici kesintiler yaşanmaktadır. Konu ile ilgili ekiplerimiz çalışmakta olup, en kısa zamanda hizmetlerimiz kesintisiz olarak devam edecektir" denildi.*

Banka'nın sistesine 13:50 itibariyle yeniden girilmeye başlandı. Ancak yer yer kesintiler oluyor.*

Öte yandan sosyal medyada da bankadan işlem yapılamadığına ilişkin çok sayıda tepki yer aldı.

Akbank'ın 2016 faaliyet raporunda, bankanın 15 milyonun üzerindeki müşterisine hizmetlerini, geleneksel dağıtım kanalları olan şubelerin dışında,Akbank*direkt internet,Akbank*direkt mobil, çağrı merkezi, yaklaşık 4,200 ATM, 460,000'den fazla POS terminali ve diğer kanallar aracılığıyla verdiği bilgisi yer alıyor.

ARIZA GİDERİLDİ*

Öte yandan Akbank'tan öğleden sonra yapılan ikinci açıklamada, sabah saatlerinden itibaren yaşanan ve şube, ATM, mobil, internet şubesi gibi kanallardan işlemlerin yapılmasını engelleyen sistemsel arızanın giderildiği belirtildi.*Banka yaptığı açıklamada, "Sistemlerimizde geçici olarak yaşanan yavaşlama ve kesintiler giderilmiştir. Hizmetlerimiz tüm kanallarımızda devam etmektedir" denildi.