Forumunuz.Com

Forumunuz.Com (https://www.forumunuz.com/)
-   Anne ve Çocuk (https://www.forumunuz.com/anne-ve-cocuk/)
-   -   Bebek Mamaları Beslenme Açısından Daha Zengin (https://www.forumunuz.com/anne-ve-cocuk/14358-bebek-mamalari-beslenme-acisindan-daha-zengin.html)

buSe 18 Mart 2015 17:31

Bebek Mamaları Beslenme Açısından Daha Zengin
 
Yapılan bir araştırma; endüstriyel bebek gıdaları tüketen bebeklerin evde hazırlanan gıdalarla beslenen bebeklere göre daha çok çeşitli sebze ve daha fazla balık tükettiğini gösterdi.

hazir-bebek-mamasi-arastirmaAlman araştırmacılar tarafından yapılan ve sonuçları Appetite dergisinde yayımlanan araştırmada, Almanya’daki endüstriyel ve ev yapımı bebek gıdalarının içerik çeşitliliği incelendi.

Araştırmada, 6-9 ay arası bebeklere yönelik endüstriyel ve ev yapımı bebek besinleri arasında çeşitlilik bakımından bir fark gözlenmezken, 12 aydan büyük bebeklere yönelik endüstriyel bebek besinleri ev yapımı olanlardan daha fazla çeşit içerdiği belirlendi. Almanya’da 6-12 ay arası bebeklerin %55’inin endüstriyel bebek besinleri ile beslendikleri bildirildi.

Araştırma, en sıklıkla kullanılan sebzenin havuç olduğunu, havucun 15 markada ve endüstriyel bebek ve küçük çocuk gıdalarının %69’unda kullanıldığını ortaya koydu. Havucun ardından en çok kullanılan sebzeler; soğan (%24,7), domates (%24,4), yabani havuç (%17,1), bezelye (%10,7), kabak (%9,8), ıspanak (%8,5), kabak (%8,2), pırasa (%8,2), mısır (%7), brokoli (%6,7), karnabahar (%3,4), rezene (%3,4), kereviz (%2,7), biber (%2,4) ve patlıcan (%0,6) olarak sıralandı.

Alman ebeveynlerin özellikle ek beslenmenin ilk dönemlerinde bebeklerine çok çeşitli sebze vermek konusunda kararsız gözüktüklerinin altını çizen araştırmacılar, “Bu nedenle uzmanların ek beslenmenin başlangıcında günlük sebze çeşitliliğinin ve yeşil sebze çeşitliliğinin önemini vurgulamaları önem taşıyor. Bir öğünde tek bir sebze hazırlanmalı ancak öğünler arası çeşitlilik arttırılarak bebeklerin farklı sebzelerin tadına alışmaları sağlanmalı.” ifadesini kullandılar.

Araştırmacılar ayrıca balığın hem evde hazırlanan hem de endüstriyel bebek besinlerinde nadiren kullanılmasının güncel olmayan, alerji riskini azaltmaya yönelik bir beslenme tavsiyesi ile ilişkili olabileceğini belirtiyor. Almanya’da bu yöndeki beslenme tavsiyesi, dört yıl önce kullanımdan kalktı.


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 00:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.9   Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions, Inc.

Site kurucuları: Damla ve Meltem