0850'li numaraların farkı nedir, 0850'li numaranın 444'lü numaradan farkı, 444 ile 850'li numaranın farkı,

0850 konumdan bağımsız numaralar, son dönemlerde kurumsal şirketler ve çağrı merkezleri tarafından 444 ’lü numaraların yerine tercih edilmektedir. 0850 ‘li numaraların 444 ‘lü numaralara göre maliyet ve teknik açından avantajları bulunmaktadır.

Teknik açıdan avantajları

0850 ‘li numaralar Ip üzerinden hizmet almaktadır. Ip tabanlı olmasından dolayı herhangi bir fiziksel sınırı yoktur. Yani 0850 ‘li tek bir numara üzerinden eş zamanlı olarak yüksek kapasitede çağrı alınabilmektedir.

444 ‘lü numaralar, Türk Telekom’un analog (PSTN) sabit hatları üzerine tanımlı bir numaradır. 444 ‘lü bir numaranın altında en az 5 adet sabit numara tanımlaması yapılması gerekir. 444 ‘lü bir numara üzerinden eş zamanlı oluşturulabilecek çağrı sayısını, altında tanımlı olan sabit hat sayısı belirlemektedir. (Örneğin 5 hat tanımlıysa eş zamanlı oluşacak 6. çağrı için numaranız meşgul olur.)

Maliyet açısından avantajları

0850 ‘li numaralarda kurulum, tahsis ve aylık sabit ücret uygulaması yoktur. 0850 ‘li numaraya gelen aramalar için, 0850’li numara sahibine herhangi bir ücret yansımamaktadır. Ücretlendirme tek taraflı ve arayan kişiye aittir. Arayan kişinin ücretlendirmesi aramış olduğu operatöre göre değişiklik göstermektedir.

444 ‘lü numaraların hem kurulum, hemde aylık sabit maliyetleri yüksektir. 444 ‘lü bir numaranın altında en az 5 adet sabit numara tanımlaması yapılması gerekir. Türk Telekom’un rastgele/sıradan vereceği 444′lü bir numara ve zorunlu olarak en az almanız gereken 5 hat için toplam 1829 TL tahsis bedeli ödenir. (Örneğin; Sizin seçeceğiniz 444 ′lü bir numara ve toplam eş zamanlı 20 adet çağrı alabilmek adına almanız gereken 20 adet hat için ödeyeceğiniz toplam tutar ise 7316 TL’dir.) Aynı zamanda bulunulan il dışından 444 ‘lü numaraya gelen tüm aramalar için arayan kişinin yanı sıra 444 ‘lü numara sahibine de dakikası 0,105 TL (StandartHatt – Şehirdışı tarifesi) yönlendirme ücreti yansımaktadır.