Teknoloji ile beraberinde kitle iletişim araçlarının gelişmesi ülkelerin uydularına bağlı olarak yayın yapmaktadır. Zamanının önemli kısmını televizyonda başında geçirenler dizler futbol basketbol film yarışma gibi programları izlemektedir. Ülkemizde bugün 400’den fazla kanal uydu üzerinden yayın yapmaktadır. Bu kadar çok kanal olmasına rağmen bildiğimiz 10-20 kanal arasından şaşmamaktayız.

Televizyonlar kaliteli program ve yayınların yapılması için ciddi bir gelire ihtiyaç vardır. Yayınlarını yapmak için reklam alarak gelir sağlamaları gerekmektedir. Reklam almaları için belirlenen kriterlerin başında reyting sonuçları etkili olmaktadır. Gün boyunca ve saatler arasında izlenmeler gösterilerek belirlenmektedir. Günün hangi saatine ne kadar kişinin izlediği RTÜK tarafından bildirilmektedir.


Reyting izlenme payına göre AGB ile ölçülen olaydır. Reytingler uydu üzerinden alınan sinyallerin yanı sıra hanelere yerleştirilen gizli reyting cihazları sayesinde izlenimleri öğrenilmektedir. Liste halinde günün saat dilimleri arasında izlenimlerini ortaya çıkaran unsurlardan olmaktadır.

Reytinglerin amacı televizyon ve reklam şirketlerinin işlerini kolaylaştırarak gelecek vaat eden programların belirlenmesidir. İzlenme sayılarının tespiti için reytingler ele alınarak hesaplamalar yapılmaktadır. Sürekli takip edilen diziler bir süre yayından kaldırılması izlenimlerin az olmasından dolayı olmaktadır. Seyircilerin sayısı az olması reklamların daha az kişiye ulaşacağından dolayı kısıtlanmıştır. Televizyon kanallarının başarıları da reyting sonuçlarına göre sınıflandırılmaktadır.

Reyting sistemi belirli bir düzen içerisinde işlenmektedir. Bazı sistemlere göre 2000 kişiden daha fazla kişiden alınacak veriler doğrultusunda kendisini göstermektedir. Başarıların sağlanması insanların seyrettiği yayınların değer kazanmasını sağlamaktadır. Reytingler televizyon kanallarının ve programların kaderini belirleyici unsurlardan olmaktadır.