Sekreterlik Bölümü Tanıtımı:
Programın Amacı
Sekreterlik programının amacı, kurumların üst düzeydeki idareci elemanlarına yönetimde yardımcı olmak üzere eleman yetiştirmektir.
Programda Okutulan Belli Başlı Dersler
Sekreterlik programında matematik, iktisat, işletme, kamu yönetimi, daktilografi, stenografi, iş yazıları, sekreterlik davranışları, muhasebe, büro, sekreterlik ve büro uygulaması gibi meslek dersleri okutulmaktadır. Meslek derslerinin bir bölümü uygulamalı olarak verilmekte, ayrıca kamu ve özel kuruluşlarda öğrencilere sekreterlik stajı yaptırılmaktadır.
Gereken Nitelikler
Programa kız ve erkek öğrenciler alınmakla birlikte kız öğrencilerin mesleğe daha yatkın ve yetenekli oldukları gözlenmektedir. İş bulma konusunda erkek öğrencilerin şansı daha düşüktür. Sekreter olmak isteyen bir kimsenin dikkatli, ayrıntılarla ilgilenmekten hoşlanan, anlayışlı, nazik ve sorumluluk sahibi bir kimse olması beklenir.
Mezunların Kazandıkları Unvan ve Yaptıkları ışler
Mezunlara “Sekreter” unvanı verilmektedir. Sekreterler idarecilik alanında üst düzeydeki idarecilerin en yakın yardımcılığını üstlenmekte, özel kalem müdürlüğü ve sekreteryalarda sorumluluk yüklenebilmekte, büro yöneticiliği niteliklerine sahip eleman olarak çalışmaktadırlar.
Çalışma Alanları
Mezunlar genellikle özel kuruluşlarda, holding ve büyük şirketlerde, genel müdürlük sekreteryalarında rahatlıkla görev alabilirler.
Üyelik tarihi
11 Mayıs 2017
Mesajlar
482
Seslenildi
33 Mesaj
Etiketlendi
6 Konu
Sekreterlik Bölümü Nedir Tanıtımı
02 Haziran 2017
- Paylaş
- Share this post on
- Digg
- Del.icio.us
- Technorati