Günün Sözü DamlaPenia.
Her şey neye layıksa ona dönüşür. -Mevlana
Etiket Listesi

Like Tree3Beğeniler
  • 1 Post By Penia
  • 1 Post By Süreyya
  • 1 Post By Penia
Seçenekler
Seçenekler
Stil
Penia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi
25 Nisan 2015
Bulunduğu yer
Adana
Mesajlar
35.875
Seslenildi
2758 Mesaj
Etiketlendi
343 Konu
Ruh Hali
Sekercik

İki Yıldız İmaj Mühendisliği - İmaj Mühendisliği Nedir

01 Ekim 2016
1

İmaj Mühendisliği - İmaj Mühendisliği Nedir

Bu meslekte insanların ve kurumların imajını değiştirmek, herkesin beğenisini kazanmak, dolayısıyla kârı artırmak ana amaçtır İmaj mühendisliğinde sosyoloji, psikoloji, antropoloji, mühendislik teknikleri, sanatsal efektler gibi birçok bilim dalı da devreye girmektedir.

Sosyal medya, sanal ağlar ve kitlesel iletişimin dev adımlarla ilerlediği iletişim çağına, imaj çağı da demek yanlış olmayacaktır.

Bireysel, örgütsel ve ülkesel düzeyde imaj yapılandırmalarının önem kazanması, imajın kurulabilen ve yönetilebilen bir olgu olmasıyla ilintilidir. Halkla ilişkilerin odak noktasında imaj çalışmaları yer alır. Tüm diğer çalışmalar, bu odak noktasının etrafında şekillenir. Bu nedenle imaj oluşturmak için yapılan faaliyetleri halkla ilişkiler olarak nitelendirmek, yapılan faaliyetleri adlandırmada yetersiz kalacaktır. Bunun yerine "İmaj Mühendisliği" demek daha doğru olacaktır.

İşletmeler 1997 yılında belirlenen SA 8000 Sosyal Sorumluluk standardı çerçevesinde, sosyal sorumlulukları kapsamında, dezavantajlı konumdaki insanları destekleyerek, toplumun refahına sürdürülebilir bir katkı sağlamak ve "kazan kazan" mantığı ile çalıştıklarını hedef kitlelerine kanıtlayıp olumlu imaj yaratmayı da hedefleyen Sosyal Girişimcilik alanlarına katkı vermeye başlamışlardır.

Halkla ilişkiler kapsamında tanımlanan hedef kitleler oldukça geniştir. İşletme içinden, çalışanlardan başlar, müşteriler, potansiyel müşteriler, rakipler, devlet, vb. ulusal ve uluslararası düzeyde birçok halk topluluğuna uzanır. Geniş halk kitlelerine ulaşmada en önemli araçlardan birisi; medya, diğeri ise, sanal ortamdır. Sanal ağlar ve sosyal medya sayesinde işletme bizzat kendi haberlerini yönetebilme özgürlüğüne sahip hâle gelebilmiştir. Üstelik 7 gün 24 saat düzenlenebilen, son derece dinamik bir ortamda istediği görselliğe ve içeriğe, istediği zamanda şekil verebilen işletmenin imajını yönetmek daha kolay hâle gelmiştir. Ancak iletişim çağında bilgilerin yaratılması kadar, yayılmasının da ne kadar hızlı olabileceği düşünülürse, imajın korunmasının eskisinden zor hâle geldiği kabullenilmelidir.

Halkla ilişkiler faaliyetlerinin önemi, imajın nasıl istenilen doğrultuda yapılandırılacağının yanında, imajın nasıl korunacağına yanıt aranması nedeniyle giderek artmaktadır.

Süreyya bunu beğendi.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Süreyya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi
04 Eylül 2016
Bulunduğu yer
Aorist
Mesajlar
8.232
Seslenildi
950 Mesaj
Etiketlendi
147 Konu
Ruh Hali
Uykulu
Standart Cevap: İmaj Mühendisliği - İmaj Mühendisliği Nedir
01 Ekim 2016
2
Zaman bizemi ayak uyduruyor biz zamanamı anlamadım gitti.
Penia bunu beğendi.
....
Penia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik tarihi
25 Nisan 2015
Bulunduğu yer
Adana
Mesajlar
35.875
Seslenildi
2758 Mesaj
Etiketlendi
343 Konu
Ruh Hali
Sekercik
Standart Cevap: İmaj Mühendisliği - İmaj Mühendisliği Nedir
01 Ekim 2016
3
Süreyya Nickli Üyeden Alıntı
Zaman bizemi ayak uyduruyor biz zamanamı anlamadım gitti.
Yeni yeni meslekler
Süreyya bunu beğendi.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 ziyaretçi)
 
Seçenekler
Stil

Benzer Konular
Konu
Konuyu Başlatan
Forum
Cevaplar
Son Mesaj