1. Yeni başlayanlar için Motosiklet seçimi.
Herkes hızlı, büyük ve güçlü bir motosiklete sahip olmak ister. Ancak kimse, B sınıfı ehliyetini alır almaz gidip Konessing Agera almaz ilk araç olarak. Bu yolculuğa, yani motosiklet sürmeye de bu mantıkla yaklaşılmalı.
" Ben zaptedebilirim, benim motorum büyük olsun, hızlı olsun, 600'lük, 1000'lik olsun " diyorsanız, çok yanılıyorsunuz.
Piyasada ki 600'lük herhangi bir yeni nesil racing tipi motosikletin 0/100'ü ortalama 2,7 saniyedir. Tahmin edebileceğiniz gibi, 0/200'ü 6,5 - 7 saniyelere denk gelir. Bu kadar kısa sürede bu süratlere ulaşmak, önceden tecrübesi olmayan motosiklet sürücüleri için ölüm demektir. Bu yüzden, motosiklete alışmak, trafiğe alışmak, teknik bilgilere hakim olabilmek adına motosiklet sürücüsü kendisine zaman tanımalı, mümkün olduğunca küçük hacimli motosikletler ile vaktini geçirip, tecrübe edinmelidir.
Başlangıç motosikleti olarak önerilen düşük hacimli motosikletler;
Commuter Tipi;
Yamaha Ybr 125
Honca CBF 150
Racin Tipi;
Yamaha YZF R125
Yamaha YZF R25( 2015 yılında, 250CC olarak gelecek olan motor. )
Kawasaki Ninja 250
Honca CBR 125
Honda CBR 250
Enduro;
Kawasaki KLX250
Honda CRF250n
KTM EXC250f
Adı sanı belli başlangıç motosikletleri diyebileceklerimiz bunlardır. Daha da fazla var ancak çok tutulanlarını yazdım.
Listede dikkat ederseniz Çin uyruklu hiç motosiklet yoktur. Ve Çinlilere oranla bu listede ki araçlar daha pahalı olacaktır. Ancak daha kalitelidir.
Yine de, " başlangıç için bu paralar verilmez " diyorsanız, çinli motosiklet alabilirsiniz. Ancak çok iyi bakmalısınız motorunuza. Çinli olsun veya olmasın bakmalısınız.
Motosikletinizi kesinlikle " servise bıraktım ya neyse onlar halleder " deyip, götürdüğünüz ustalara tam anlamıyla güvenerek binmeyin. Motosikletinizi tanıyın. Sağına soluna bakın. Oynayan, gereksiz titreyen, ses gelen, yağ/su damlatan yer arayın. Zincirinizi sürekli yağlı ve kataloğunda ki derecede gergin tutun. Fren hidroliklerini muhakkak ve muhakkak senede 2 defa, en az 1 defa değiştirtin. Gevşeyen vidası varsa sıkın. Lastik basınçlarını sürekli, motosiklete her binişinizden önce kontrol edin. Hava/yağ filtresini TEMİZLETMEYİN, YENİSİNİ TAKTIRIN!.
Kısacası " motosikletimden zevk alayım, bana uzuuuun yollar göstersin " diyorsanız eğer, bakımlarını aksatmayın.
Yeni aldığınız motosikletinizi " rodaj lazımdır buna şimdi " diyerek, 500 km yolu tapagaz 5 kere gidip gelerek " rodaj yaptım ben " demeyin. Rodaj şehir içinde, sürekli değişen devirli kullanım ile yapılır.
Muhakkak aldığınız motosiklet ne olursa olsun, hemen uygun birer kaliteli lastik alın. Muhtemelen üzerinde gelen lastikler NAYLON olacağı için, sizin hiç bir suçunuz yokken düşmenize veya size korkulu anlar yaşatmasına neden olabilir.
Koruma ekipmanlarınızı tam takım, kaliteli markalar olacak şekilde temin edin. EĞİTİME GİDİN. Motosiklet almadan önce, o parayı ekipmana ve eğitime yatırın.
Ve herşeyden, hepsinden önemlisi,
KASK YAŞATIR,
SIRTLIK YÜRÜTÜR...
Herkese güzel sürüşler dilerim.
DemirAtlıAdam.