1) Bütün Müslümanlara, dinlerinde devamlı birlik ve bir gibi olmalarını, hiçbir suretle dinde ayrılık yapmamalarını vasiyet ederim.
Allah’ın yardımı birliktedir. Müslümanlar ayrılığa düşmezlerse onları kimse mağlup edemez.
Dinin hükümlerini nefsinde ihlâs ile tatbik edeni kimse aldatamaz. Cin ve Şeytan o insana galebe edemez.
Allah, Esmâ-i hüsnâsıyla bilinir. Cenabı Hak’kın asarından kudret ve azametini düşün, Zât ve Mahiyetini düşünme.
Esmâ-i hüsnânın çokluğu, bir merkezde düşünülürse Tevlıid olur. Tevhid, kuvvettir.
Daima Allah’tan başkasını unut... Zâkir olursun. Böyle olan kimse her yerde zâkir’dir.
Kal ve lisaniyle Allah’ın zikrine devam edenlerin kalbine Allah Zâti Ahadiyetine karşı iştiyak nuru ilka eder. Gözü açılana ilâya gelir. ...
Haya makamında Fetih başlar. Fetih, kalb gözünün Tevfık-ı Rabbani ile açılmasıdır. Bu göz açıldı mı ahlâk, fazilet, doğruluk o kimse için asla değişmeyen, değiştirilemeyen bir haslet olur, O'nsuz yaşayamaz.
2) Bir yerde bir günah işlemiş isen, oradan ayrılmadan bir de iyilik, ibadet işle. Bir elbise üzerinde iken işlemiş isen, o elbiseyi çıkarmadan evvel bir de ibadet yap.
Vücudundan ayrılan sakal, bıyık, saç, tırnak, kir gibi şeylerde, senden ayrılırken tahir bulun, ve Allah’ı zikret. Çünkü, onlara sahibini nasıl terk ettin diye sorarlar...
"Tırnak ve saçta sinir vardır. Fakat keserken duymaz.
Vücutta bâzı kısımların Ruhla alâkası vardır.
Duyarlar. Bâzı kısımlar da cesede, cana aiddir, duygu yoktur"
Hiç olmazsa Allah’tan mağfiret İste... Allah’tan af ve mağfiret istemen bir duadır. Dua da ibadettir unutma.
Abdestsiz kat’iyyen tırnak, saç, sakal kesme.
Abdest almadan yıkanma. Cünub iken su içme, yemek yeme, hatta kelâm etme, konuşma. Niçinini sorma. Bana yanaşamazsın. Vasiyetimi tut. Sonun hayırlı olur.
Geçmiş günahlarından birini hatırlayınca hemen tevbe, istiğfar et, ve Allah’ı zikret. Çünkü Resulü Ekrem (Her işlediğin suçun peşinden bir de iyilik yap ki onu mahvetsin, zira Hasenat Seyyiati yok eder) buyurmuşlardır.
3) Nerede öleceğini, ne vakit ruhunu vereceğini bilemezsin… Onun için Rabbine her hâlinde hüsnü-zan et. Sui-zan etme. Tâ ki Rabbine hüsnü zan ile kavuşasın...
Hadis-i Kudsi’de buyurur: Ben kulumun zannı üzereyim. Bana karşı hayır zan’da bulunsun. Bu haber bir vakit ile takyîd buyrulmamıştır. Hatta zannın ilim derecesine çıkar...
De ki: Rabbim affeder, mağfiret eder. Günahlarımdan beni temizler.
Günahkârlara rahmetinden ümidinizi kesmeyin; çünkü Rabb'iniz bütün günahları yargılar. Bu âyet’tir.
Bir kavli şerifte hiçbir günah tahdid edilmeden mağfiret beyan buyrulmuş, bir de cenıian ile te’kid edilmiştir.
Allah’ın rahmeti gazabına galiptir. Günahkârlara da, kulum diye şeref bahşetmesi ne büyük lütf-u İlâhidir. (Kul) kelimesi Hak namına kelâm eden, konuşan demektir.
Allah’ımıza hudutsuz şükürler olsun…
4) Gizli, aşikâr, tenhada, kalabalıkta Allah’ın zikrine devam et. Allah, "siz beni anın ben de sizi anayım" der.
Allah’ı çok zikreden erkeklerle, Allah’ı çok zikreden kadınlara pek büyük mükâfatlar hazırlanmıştır, buyrulur.
Zikir, dil ile olduğu gibi kalb ile de olur. Hatta bütün azalarla olur. Zikir, zikrettiği Zât'tan başkasını tamamen unutmaktadır.
Daha doğrusu zikir, Maliki ceseden ve ruhan talep etmektir.
Zikir çok büyük bîr ihsandır mü’minlere...
"VE LE ZlKRULLAHÜ EKBER"
Allah daima kendi Zat-ı Ecel-li Âlâlarını teşbih ve zikreder.
En büyük zikir Allah’ın zikridir. Buradaki âyette en büyük zikir Hak ile zikre iştiraktir. Sana senden yakın olanla...
Gafil olma.. Gafillerin sözüne bakma... Onlar bana yetişemezler…
Zikir:
l- Kalben
2- Suren
3- Fiilen
l- Kalbe; Esmayı sükûn ve huzur içinde dil ile zikirle elde edilir.
2- Sırren; Esmada erimektir...
3- Fiilen; ki en kıymetli zikirdir. Bu zikir Allah’ın emirlerinde gizlidir. Resul'ün sünnetlerinde yaptığı hareketlerde görünür...
Zekât, sadaka el Rezzak esmasını hilen zikirdir. Merhamet ve şefkat; El Rahim, El Rahman esmalarının fiili zikridir.
Muzır diye telâkki ettiğimiz hayvanlara bile şefkat ve merhamet şâmildir.
Resulü Ekrem fiili zikrin tam kendisi idi. Ahlâkı ve bütün sünnetleriyle…
Bu zikre giren büyük bir tahdidat altındadır. Resul’e abdestli bulunmak, yerde yatmak, Teheccüd namazı kılmak, misvak kullanmak farzdı. Fiili zikir olmasa diğerleri bir şey ifade etmez.
Namaz da bir zikirdir. Miraca gitmektir, ibadet bundan dolayı farzdır. "Farz" demek mecburi demek değildir. Hak’ka yanaşmak için muhakkak şarttır. Hak’ka yanaşmanın edebidir, usulüdür bunsuz olmaz demektir.
Üyelik tarihi
17 Mart 2015
Mesajlar
5.630
Seslenildi
256 Mesaj
Etiketlendi
22 Konu
İbn-i Arabi’den Tavsiyeler
23 Nisan 2015
- Paylaş
- Share this post on
- Digg
- Del.icio.us
- Technorati