Amaçsız, plansız, programsız, yatarak, uzanarak, TV karşısında ya da müzik dinleyerek ders çalışıyorsanız, yanlış çalışıyorsunuz demektir.
Planlı ve programlı çalışma; zamanın iyi kullanılması ve planlanması, çalışma ortamının düzenlenmesi, not tutma, etkili dinleme, verimli okuma, özet çıkarma, güdülenme, derse hazırlıklı gelme ve tekrar demektir. Öğrenci planlı çalışarak her işe gerektiği kadar zaman ayırabilir. Günü gününe ders çalıştığında sınavlar öncesinde aşırı çalışmaya gerek kalmaz. Çalışma verimi artar, öğrendikleri daha kalıcı ve etkili olur. Eğer öğrenci, amaçsızsa, plansız programsız çalışıyorsa, evin değişik yerlerinde çalışıyorsa, yatarak, uzanarak ders çalışıyorsa, TV karşısında ya da müzik dinleyerek çalışıyorsa, ezberleyerek öğrenmeye çalıyorsa, kaynaklardan yararlanmıyorsa, yanlış çalışıyor demektir.
Çalışmaya başlayamıyorum. ’Kitaba bakarak öylece oturuyorum’ diyorsanız, bir amaç belirleyin. Belli bir zaman süreci içinde çalışmayı alışkanlık haline getirin.
Verimli bir çalışma ortamı için;
Ders çalışmak için kendinize evde bir ortam oluşturmaya özen gösterin. Maddi imkânlarınız ölçüsünde kendinize ait bir çalışma odası evde edinmeye çalışın.
Derslerinize sessiz bir ortamda ve mutlaka masa üzerinde çalışın.
Çalışma odanızda dikkatinizi dağıtacak poster, zamanınızı çalacak televizyon, bilgisayar gibi düşmanlardan uzak durmaya çalışın. Bunları ders çalışma sonrasında kendinize ödül olarak verin.
Çalışma ortamınızın ışığı, ısısı, gürültüsü derse olan dikkatinizi dağıtmayacak oranda ayarlanmış olmalıdır.
Ders çalışmak için odanızda ayırdığınız masada sadece ders çalışın. Eğer bu masanızda yemek yerseniz daha sonra ders çalışmak isterseniz inanınki çok acıkacaksınız.
Çalışma masanızda ders çalışırken ihtiyacınız olacak olan kalem, kitap, açacak gibi malzemeler hazır beklesin. Ders çalışırken bunları almak için masanın başından kalkarsanız bir daha o masaya oturamayabiliriz.
Alıntı
Asrevya
Üyelik tarihi
03 Şubat 2015
Bulunduğu yer
Antalya
Mesajlar
20.169
Seslenildi
1439 Mesaj
Etiketlendi
51 Konu
Çalışma Ortamı, Ders Çalışma Verimliliğini Etkiliyor
05 Şubat 2015
- Paylaş
- Share this post on
- Digg
- Del.icio.us
- Technorati
Değeri değere değen kavrar.
Bilgi kokmayan karşı çıkışlarda cehalet kokusu ve kompleks vardır.