MURAT GÜNEŞ Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikle Çok güzel bir paylaşım olmuş seni tebrik ederim Asrevya.
Bu denemeyi noktası virgülüne tamamen okudum.
Yalnız bu denemeyi yazan Yunus Balcı'ya bir konu da katılmıyorum.
Bu iki değerli ve önemli şiir yazan ustanın ( Necip Fazıl ve Cahit Sıtkı Tarancı )
Ortak noktalarını yalnızlık ve kaçış olduğunu belirtmiş.
Evet bu doğru ama yalnızlık ve kaçış sebeplerini dünyada ki gelişen olaylara ve bağlaması yanlıştır.
Bunu okuduğum kitaplardan ve şiir yazan insanlardan algıladığım kanaat şu.
Hüznü yazmak mutluluğu yazmaktan daha kolaydır.
Yalnızlığı yazmak birlikte olmayı yazmaktan daha kolaydır.
Gitmeyi yazmak kalmayı yazmaktan daha kolaydır.
İsterse 10 kişilik kalabalık bir aileniz olsun
ama kendi iç dünyanızda yalnızsınızdır.
Zaten ŞİİR denilen bu edebi yazım.
Yazılma aşamasında da yalnızlığı ifade eder.
Genellikle hep yalnızken yazarız.
Eğer olaya bu açıdan bakarsak
Zaten insanın iç dünyasında ki yalnızlık olgusu hep bir kaçışa itmiştir.
Necip Fazıl'ın ve Cahit Sıtkı Tarancı'nın da bu ortak duygu yu şiirlerine yansıttıklarını düşünüyorum.
Gerçekten üzerine çok konuşulacak harika bir konu paylaşmışsın.
Seni tebrik ediyorum Asrevya.
SAYGILARIMLA...
Yüreğinize,analizinize sağlık üstadım.
Bilinç,duygu ve edebi atmosferde kaç bakış açısı kaç iklim barındırır.
Teşekkür ederim @
MURAT GÜNEŞ:busana: