![]() |
geçmiş daima güzeldir.. şimdi ki, cocuklar avmler de sacma sapan şekilsiz şukulsüz elektironik cihazlarla oyun oynuyorlar.. oysa ki, söyle derinlemesine bir düşünce.. neler varmış yahu diyorsunuz söyle de bir örnek vereyim. çocukken biz çamur, su vs. pislenirdik bize kızmazlardı annemiz babalarımız. şimdi ki cocuklara bakıyorum da toprakla temasları bile yok... öğk, iğk pis diye söylendiğini de duydum sahitte oldum.. cok üzücü cok... kendimden söyleyim. cicek vs dikmek benim cok hosuma gidiyor hala ki firsat buldukça vakitleri geldiğinde saksılarını değiştirir uğraşırım. aa, elim pislendi demeden... . mesela geçmişte eskiden cok güzel güzel oyunlar vardı oysa kı, şimdi? çarpık kentleşme doğadan uzaklasma... adınane derseniz.. heryer asfalt topraktan uzak.. eskiden hatırlamamı sağlayan bir programa denk geldim ve bunları da yazmak istedim. eskiden misket, bilyali,(tornet) kuyu kazmaca, mahalle maçlari, saklanbaç, körebe, istop, dokuz aylık, simit, çelik çomak, uzun eşek... ve böyle uzar gider.. şimdi bu oyunların hiçbirinden köyler dışında sanırım oynananı yok.. ne kadar üzücü... umarım sizlerinde akıllında birşeyler canlanmiştir.. |
Cevap: geçmiş daima güzeldir.. Keşke hep geçmişte yaşasaydık.. |
Cevap: geçmiş daima güzeldir.. Herkes bu şikâyeti ediyor ama yeni dünyaya da nedense dünden razı olarak adapte oluyor. Ve eskileri yaşatmak isteyen herkes pek tabii yasatabilir. Yani carpik kentlesmenin eski oyunlardan mahrun kalmamiz için geçerli sebep oldugunu düşünmüyorum. Dünya ilk defa degismiyor, sadece çocukluğunu ozleyenler boyle düşünüyor. Bundan sikayet eden cok insan var ve bunu dogru bulmuyorum. Sikayet etmek yerine etrafındaki insanlarla eskileri yasamayi tercih edebiliriz. Neticede parayla degil bu iş. Adam mesela diyor ki, eskiden sobada kestane yapardik, simdi o devir yok. Al o zaman bi soba kardesim ne diyelim sana şimdi? Her sey zamaninda ve tadında güzel. Eskiyi bugünlerde aramanin hiçbir manasi yok. Bugun olan biteni de 20 yıl sonra aramamak icten bile değil. Mutlak değer. |
Cevap: geçmiş daima güzeldir.. fikrine saygı duyuyorum senin de bakış acına göre haklı nedenlerin ve sebeblerin olabilir. bunu tarişicak değilim. herkesin bir bakış acısı ve hayat görüşü var. ben gördüğümü söyledim. sokaklar caddeler de araç kullanan kendini bilmez, saygısız insanlar varken insanlar cocuklarını bahçeye cıkartmaya bile korkuyor ebeveynler, kaçırılan cocukların haddi hesabı yok. güvenli ortam yok ve bu tip seylerden ötürü de bu kültürlerin kayiplarına neden oldugunu dusunuyorum. ve eskiden daha güzeldi herşey.. bkz: bisiklet sürürken bile insanlar üstümden geçeçek gibi üstüme üstüme geliyor. saygı ve sevgiyi yitiriyoruz.. |
Cevap: geçmiş daima güzeldir.. Geçmişle elbette yaşanmaz ama, geçmişe özlem duyduğumuz bir gerçek. Kimse bu gerçekten kaçamaz. |
Cevap: geçmiş daima güzeldir.. https://4.bp.blogspot.com/-MVSwi_-Ht...a777cb5471.JPG https://galeri8.uludagsozluk.com/420...ari_716068.jpg https://img-s1.onedio.com/id-53db873...71684deba4.jpg https://img.letgo.com/images/54/14/4...policy=img_600 @Coldman Gibi gibi . . . 80'li yıllarda çocuk olanlar bilir (: |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 03:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.9 Copyright ©2000 - 2026, vBulletin Solutions, Inc.
Site kurucuları: Damla ve Meltem