3 Adımda Doğal Backlink Alma Doğal backlink ne demek
Doğal backlink, Google’ı manipüle etmeden almayı başardığınız backlinkleri ifade etmektedir. Yani başka bir deyişle, aldığınız backlinki tıklayan bir kullanıcının, sitenize geldikten sonra herhangi bir kandırılma hissi yaşamaması ve gerçekten o backlinki hakettiğinize inanması bence o backlinki doğal veya doğal görünümlü yapar.
Aslında satın alınan bir backlinkin, bir website için işe yaraması ancak başka bir site için işe yaramamasının altında biraz da bu durum var. Kaliteli bir içerik için alınan backlinkten gelen kullanıcının davranışları ile kalitesiz bir içerik için alınan backlinkten gelen kullanıcının davranışları, backlinkin durumunu kolayca ifşa edebilmektedir.
Doğal Backlink Nasıl Alınır? 1 – Yüksek Hacimli ve Popüler Bir İçerik Bulun:
Doğal backlink çalışması için size ilk gereken şey: Yüksek hacimli ve popüler bir içerik olacaktır. Yani kimsenin aramadığı bir konu hakkında bir içerik oluşturmak sizi zaten arama sonuçlarında hemen birinci sıraya çıkartır. Önemli olan çok aranan bir konuda zirveye ulaşmaktır.
Örneğin, Google ilk sayfada çıkmak istediğiniz anahtar kelime “network marketing nedir” olsun. Bu kelimenin aylık arama hacmini Google anahtar kelime planlayıcısından kontrol ettiğimizde sonuç: 4,400, yani hiç fena sayılmaz.
Şimdi sıra geldi, bu konu ile yazılmış en iyi içeriği bulmaya. Google.com.tr’ye “network marketing nedir” yazıyoruz ve ara diyoruz. İşte karşımızda Google’ın bu arama ile ilgili bulduğu en değerli sayfalar.
2 – İçeriği Güncelleyin ve Eksikliklerini Tamamlayın:
Rakiplerinizi bulduktan sonra yapmanız gereken, gözünüzün kestiği bir rakibi seçmek. Aslında size önerim birinci sıradaki websiteyi hedeflemeniz ancak bazı durumlarda birinci sırada sözlük siteleri veya wikipedia olabiliyor.
Neyse, rakibimizin sitesine giriyoruz ve yayınladığı içeriği iyice ve dikkatlice inceliyoruz. Eğer içerik eski tarihli bir içerikse oldukça şanlısınız demektir. Neden mi?
Eski tarihli içeriklerin güncel bilgileri bünyesinde barındırması oldukça zor. Zaten bu yüzden de Google bas bas sayfalarınızı güncelleyin diye bağırıyor.
Şimdi yapmanız gereken, rakibinizin içeriğini genişletmek ve güncel örneklerle çeşitlendirmek. Belki karşınıza çıkan içerik önemli noktaları sadece başlıklar halinde vermiştir. Size düşen bu başlıkları tek tek açıklamak olabilir. Veya harika bir infografik veya video hazırlayıp içeriğinize ekleyebilirsiniz.
Ayrıca SEO uyumlu içerik hazırlamanız gerektiğini de size hatırlatmak isterim. Sadece kaliteli bir içerik oluşturmanız ne yazık ki yeterli olmayacaktır.
Yani sonuç olarak iki web sayfasını yan yana getirdiğinizde, rakibinizine oranla çok daha kaliteli bir içerik hazırladığınızdan eminiz artık. Eminiz değil mi? 🙂
3 – Doğru Kişilere Ulaşıp, Backlink İsteyin: Sıra geldi en zevkli bölüme
Rakibimizin içeriğini yayınladığı adrese yani URLye hangi backlinklerin geldiğini bulmamız gerekiyor.
Bu tarz bir hizmeti genellikle ücretli SEO araçları vermektedir. Örneğin ahrefs, backlink konusundan bilinen en güçlü backlink analiz araçlarından biridir. Eğer aylık 79 doları gözden çıkarırsanız, rakibinize ait backlink raporunu detaylıca alabilirsiniz.
Ücretsiz Backlink Araçları
SEO Spyglass isimli programın ücretsiz versiyonu ile bir takım backlink bilgilerine ulaşabilmeniz mümkün. Aşağıdaki görselde hangi sitelerden backlink geldiğini görebiliyoruz.
Opensite explorer ile de backlinkleri tespit edebilmek mümkün. Hatta backlink alınan websitelerin domain ve sayfa otorite değerlerini de görebilmek mümkün.
Rakibimizin sayfasına gelen backlinkleri de tespit ettik. Sıra geldi son aşamaya
Backlink’in varolma sebebi, konuyula ilgili en doğru kaynağı referans göstermek. Peki bu konunun bizimle alakası nedir?
Sizin “network remarketing nedir” ile ilgili oluşturduğunuz içerik, rakibinizinkinden artık çok daha iyi. O zaman rakibinize backlink gönderen yani onu referans gösteren linki değiştirmenin zamanı gelmedi mi? Bence geldi. Hadi işe koyulalım.
Yapmanız gerekenler:
Backlink gönderen siteye girin ve iletişim adresini bulun.
İlgili kişiye güzel bir email hazırlayıp, websitesinde hazırladığı içeriğin ne kadar kaliteli olduğunu ve “network remarketing nedir” ile ilgili verdiği linke benzer bir sayfanın da sizde olduğundan bahsedin. Ayrıca sizin yazınızın çok daha güncel olduğunu ve size link verip vermemek istediğini sorun.
İşte bu kadar! Biraz önce neyi başardığımızı takip edebilmişsinizdir umarım. Eğer bu işi başarabilirseniz, rakibinizin backlinkini kendi tarafınıza geçirdiniz. Bir taşla iki kuş bu olsa gerek