şimdi ki, cocuklar avmler de sacma sapan şekilsiz şukulsüz elektironik cihazlarla oyun oynuyorlar..
oysa ki, söyle derinlemesine bir düşünce.. neler varmış yahu diyorsunuz
söyle de bir örnek vereyim. çocukken biz çamur, su vs. pislenirdik bize kızmazlardı annemiz babalarımız. şimdi ki cocuklara bakıyorum da toprakla temasları bile yok... öğk, iğk pis diye söylendiğini de duydum sahitte oldum.. cok üzücü cok...
kendimden söyleyim. cicek vs dikmek benim cok hosuma gidiyor hala ki firsat buldukça vakitleri geldiğinde saksılarını değiştirir uğraşırım. aa, elim pislendi demeden... .
mesela geçmişte eskiden cok güzel güzel oyunlar vardı oysa kı, şimdi?
çarpık kentleşme doğadan uzaklasma... adınane derseniz..
heryer asfalt topraktan uzak.. eskiden hatırlamamı sağlayan bir programa denk geldim ve bunları da yazmak istedim.
eskiden misket, bilyali,(tornet) kuyu kazmaca, mahalle maçlari, saklanbaç, körebe, istop, dokuz aylık, simit, çelik çomak, uzun eşek... ve böyle uzar gider.. şimdi bu oyunların hiçbirinden köyler dışında sanırım oynananı yok.. ne kadar üzücü...
umarım sizlerinde akıllında birşeyler canlanmiştir..