Meyve ve sebze sevmeyen ilkokul çağındaki çocukların, kabız olma olasılığının, sevenlerden 13 kat fazla olduğu ortaya çıktı.
Ulusal Singapur Üniversitesi’nden Moon Fai Chan ve Hong Kong Politeknik Üniversitesi’nden Yuk Ling Chan’in yaptığı araştırma çerçevesinde, Hong Kong’da bir okulda öğrenim gören, yaşları 8 ila 10 arasındaki 383 çocuğun yemek yeme ve tuvalet alışkanlıkları incelendi.
Çocuklardan yüzde 70’inin 10, yüzde 22’sinin 9 ve yüzde 8’inin 8 yaşında olduğu, bunlardan yüzde 7’sinin fonksiyonel kabızlık çektiği, kabızlık sorunu olan çocukların beslenme biçimlerinde açık farklılıklar gözlendiği kaydedildi.
Sonuçları “Journal of Clinical Nursing” dergisinde yayımlanan araştırma, fonksiyonel kabızlığa erkeklerden çok kızlarda rastlandığını, 9 yaşındaki çocukların kabızlıktan şikayet etme olasılığının diğerlerinden daha yüksek olduğunu gösterdi.
Araştırma, günde sadece 200 ila 400 mililitre sıvı tüketen çocukların, kabızlık sorunu yaşama olasılığının, daha çok sıvı tüketenlerden 8 kat, mevye ve sebze sevmediklerini söyleyen çocukların, fonksiyonel kabızlıktan muzdarip olma olasılığının da seven çocuklardan 13 kat fazla olduğunu belirledi.
buSe
Yastığına rimel bulaşmadan büyümez hiçbir kadın.

Üyelik tarihi
17 Mart 2015
Bulunduğu yer
Onun KaLbindee
Yaş
27
Mesajlar
2.056
Seslenildi
45 Mesaj
Etiketlendi
8 Konu
Ruh Hali
Meyve Sebze Tüketmeyen Çocuklarda Kabızlık Riski Çok Yüksek
18 Mart 2015
- Paylaş
- Share this post on
Digg
Del.icio.us
Technorati
Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Normal