Japonya Başbakanı Shinzo Abe istifa etti
Japonya’da Başbakan Abe Şinzo, sağlık sorunlarını gerekçe göstererek, 2012’den beri sürdürdüğü başbakanlık görevinden istifa etti. Başbakan Abe, "Devlet yönetiminde sonuç önemlidir. Kararlarımı düzgün veremiyorum" dedi.

Japonya’da Başbakan Abe Şinzo 18 Haziran'dan bu yana ilk kez düzenlediği basın toplantısında, sağlık nedenlerini öne sürerek, başbakanlık görevinden istifa ettiğini bildirdi.
Son sağlık kontrollerinde hastalığının yeniden nüksettiğini öğrendiğini aktaran Abe, "Sağlığımın yeniden bozulduğunu geçen ay öğrendim. Bu hafta yeni bir test yapıldı" dedi.
"Devlet yönetiminde sonuç önemlidir. Kararlarımı düzgün veremiyorum" diyen Abe, 7 yıl 8 ay boyunca sürdürdüğü görevine devam etmeme kararı aldığını söyledi.
Tedavi sürecinde göreve devam etme ihtimaline yönelik bir soru üzerine ise Abe, "Hastalığımın kesinlikle iyiye gidecek şekilde bir garantisi yok. Meclis açılışı yaklaşıyor. İstifa etmenin en uygun zaman olduğunu düşündüm" yanıtını verdi.
BAŞBAKAN ABE 2007'DE DE İSTİFA ETMİŞTİ
Ulusal basındaki haberlerde, temmuzda Abe’nin Başbakanlık konutunda kan kustuğu belirtilmişti.
Kyodo ajansına göre, yılda iki kez mutat muayenelere tabi tutulan 65 yaşındaki Abe, ağustos başından beri bir dizi sağlık kontrolüne girmişti.
Abe, 2006'da ilk defa üstlendiği başbakanlık görevinden "bağırsak iltihabı" rahatsızlığı nedeniyle 2007'de ayrılmıştı.
Yeni bir tedavi sayesinde hastalığını yendiğini belirten Abe, önce Liberal Demokrasi Partisi (LDP) liderliğine ve 2012'de başbakanlığa geri dönmüştü.
ntv
Toprak


Üyelik tarihi
13 Ekim 2015
Bulunduğu yer
istanbul
Mesajlar
22.719
Seslenildi
802 Mesaj
Etiketlendi
136 Konu
Ruh Hali
Japonya Başbakanı Shinzo Abe istifa etti
29 Ağustos 2020
- Paylaş
- Share this post on
Digg
Del.icio.us
Technorati
Twitter

Normal