Emme Zamanı: Piston hareket ederken emme subapı açılır ve silindir içerisine benzin hava karışımı dolar. Piston alta indiğinde emme zamanı biter.
Sıkıştırma Zamanı: Pistonun yukarıya doğru hareket ederken her iki subap kapalıdır ve benzin hava karışımı sıkıştırılmaya başlar. Piston üste geldiğinde Sıkıştırma işlemi biter.
Ateşleme (İş) zamanı: Sıkıştırma sonunda sıcaklığı ve basıncı artmış olan karışım, buji kıvılcımıyla ateşlenir ve yanma başlar. Yanma sonunda piston hızla aşağıya itilir ve krank mili döndürülür. Piston alta indiğinde iş zamanı biter.
Egzoz zamanı: Piston aşağıya inerken egzoz subabı açılır ve yanmış gazlar egzozdan dışarı atılır. Bu işlem piston alt noktaya gelene kadar devam der. Bu dört zaman, düzenli olarak aynı şekilde devam eder ve çalışmasını sürdürür. Krank mili dört zamanın sonunda iki tam tur dönüş olur.
Alıntı

Asrevya

Üyelik tarihi
03 Şubat 2015
Bulunduğu yer
Antalya
Mesajlar
20.169
Seslenildi
1439 Mesaj
Etiketlendi
51 Konu
Dört Zamanlı Motorların Çalışma Prensipleri
06 Şubat 2015
- Paylaş
- Share this post on
Digg
Del.icio.us
Technorati
Twitter
Değeri değere değen kavrar.
Bilgi kokmayan karşı çıkışlarda cehalet kokusu ve kompleks vardır.