Emme Zamanı: Piston hareket ederken emme subapı açılır ve silindir içerisine benzin hava karışımı dolar. Piston alta indiğinde emme zamanı biter.

Sıkıştırma Zamanı: Pistonun yukarıya doğru hareket ederken her iki subap kapalıdır ve benzin hava karışımı sıkıştırılmaya başlar. Piston üste geldiğinde Sıkıştırma işlemi biter.

Ateşleme (İş) zamanı: Sıkıştırma sonunda sıcaklığı ve basıncı artmış olan karışım, buji kıvılcımıyla ateşlenir ve yanma başlar. Yanma sonunda piston hızla aşağıya itilir ve krank mili döndürülür. Piston alta indiğinde iş zamanı biter.

Egzoz zamanı:
Piston aşağıya inerken egzoz subabı açılır ve yanmış gazlar egzozdan dışarı atılır. Bu işlem piston alt noktaya gelene kadar devam der. Bu dört zaman, düzenli olarak aynı şekilde devam eder ve çalışmasını sürdürür. Krank mili dört zamanın sonunda iki tam tur dönüş olur.


Alıntı