ABD'li astronot Scott Kelly,, uzayda geçireceği bir yıl içinde gerçekleştireceği deneye başladı. Uluslararası Uzay İstasyonu'nu "eski evim" olarak tanımlayan Kelly, bu süre içinde bazı testlerden geçecek. Bu deney sayesinde uzayda uzun süre kalmanın insan vücudunu nasıl etkilediği belirlenecek.

Amerikalı astronot Scott Kelly, sıradışı bir görev için Uluslararası Uzay İstasyonu'nda. Kelly, 1 yıl sürecek bir deney için dünyanın yörüngesindeki istasyonda görevlendirildi.
Astronot uzayda geçireceği bu süre içinde bazı testlerden geçirilecek, Dünya'da kalan ikiz kardeşi astronot Mark Kelly de aynı testlere tabii tutulacak. Mark Kelly aynı zamanda fiziksel deney ve analiz kontrolünde görev alacak.
51 yaşındaki Kelly, uzay istasyonunda 2016'nın Mart ayına kadar kalacak.
Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) sonuçları karşılaştırarak, uzun bir süre uzayda kalmanın insan vücudunu nasıl etkilediğini tespit etmeye çalışacak.
Scott Kelly, 27 Mart'ta Kazakistan'dan Rus Soyuz uzay aracı ile ISS'e gönderilmişti. NASA uzayda astronotları ilk kez bu kadar uzun süre tutacak.
ntv
Asrevya

Üyelik tarihi
03 Şubat 2015
Bulunduğu yer
Antalya
Mesajlar
20.169
Seslenildi
1439 Mesaj
Etiketlendi
51 Konu
İkiz Astronotlarla Uzay Deneyi
31 Mart 2015
- Paylaş
- Share this post on
Digg
Del.icio.us
Technorati
Twitter
Değeri değere değen kavrar.
Bilgi kokmayan karşı çıkışlarda cehalet kokusu ve kompleks vardır.

Normal